"Mereka Yang Bersifat Pertengahan Dalam Semua Hal Tidak Akan Menjadi Miskin" - Saidina Ali

Thursday, July 16, 2009

Ikan Pari Rebus dan Air Asam

petang semalam ader pasar malam kat umah mH.. puaih berangan nak makan nasi kerabu, sampai jer kat gerai tu.. bapak punya ramai org beratur daaa.. 2 kali tawaf pasar malam pun org semakin bertambah ader laa.. lastly hubby kata "balik masak nasi kat umah laa.. wat simple2 dahh.. makan apa yang ada.." huhuhu... cedihh gak.. tapi apa kan daya.. tak sanggup den nak beratur.. mH patuhh jer la dah suami kata masak simple2.. (hehehe.. sbnrnyer dlm ati sukee.. coz tak yah nk wat menu2 yang susah2..)..
haa.. nih la dia... mH rebus ikan pari ngan bawang besar, serai yang diketuk, asam gelugur dan garam.. rebuss jer sekaligus.. air asam ikut suka laa.. stgh org suker yg letak sos tuh.. then mH goreng ikan selar biar rapuh2.. ok arr tu.. konyang den laki bini haa... erk.. alhamdulillah...

3 comments:

blogresipi said...

Sedapnye nampak pari rebus neh.. tak pernah rebus ikan pari. Tp memang suke le ikan neh... cicah air asam tue mau berejam dok depan pinggan.. best2...

ibu_arifa said...

pergh..meleleh air liur tgk menu kali nih...sedap tul nampak tu..nak kena p umah zaza nih.

zaza@mamaHanin said...

to blogresipi:
a'aa.. memang sedap.. rugi tak cuba.. cuber k pasnih.. :)

ibu_arifa:
ehh.. mai la min.. kita ngalu2kan sesangat.. :)

Related Posts with Thumbnails