"Mereka Yang Bersifat Pertengahan Dalam Semua Hal Tidak Akan Menjadi Miskin" - Saidina Ali

Friday, April 17, 2009

my 1st TAG from Kuwait...

okies kawan-kawan... nieh 1st TAG yang mH dapat tau semenjak bergelar blogger..huhuhu..
terharu sungguh bile nengokkan mesej kak wawa dalam chatbox soh dtg amik award dan TAG.. dolu2 tatau pown FUNGSI sbenor TAG nih, slepas merujuk pada yg pakar, ghupe2nyer untuk memeriahkan blog jer... hehehe... pasnih nak mH akan aktif ler menTAG org..nk bagi blog meriah kann??? jom kita berpesta...kekekeke... okies... nieh la soklan TAG tuh... jom kita tgk k...

1. Letakkan gambar anak (or anak2) yg baru lahir..Gambar kalau boleh mestilah yg masih dalam wad maknanya gambar anak hari yg PERTAMA.

emmm..gambo dalam ward tak dak lah.. nih kira boleh la ekk... gambo baru bawak balik dari osptal.. masa nk pi "serah diri" kat ward tak ingat pown nk amik camera, ingat kain baju jer..hehehe... masa nih baba yg snap pix, nk bawak balik kat tok n tokyah kat penang. mama dia kena tinggai kat aloQ StaQ.. huhuhu.. cedihh tau berjauhannn... kecikk jer hanin time nih... usia 2 minggu pown mama dia tak branih nk mandikan lagik... nangis pown perlahan jer.. sungguh sopan santunn ankku ini... heh..

2.Letakkan butir ini:
  • Nama penuh:
  • Ummu Hanin bt Abdul Nasir
  • Nama Panggilan:
  • Hanin
  • Jantina:
  • Orang Dapoq @ Perempuan
  • Tarikh Lahir:
  • 1/9/2009 merangkap hari pertama puasa-selepas buka puasa @ 8.14 malam
  • Tempat Lahir:
  • INS Meternity Specialist - Bayaq zakat kat depa..hehehe... nk buat camna, pi osptal depa suruh balik
  • Berat Lahir:
  • 2.8kg... keluaq pun tak nangis sgt..nmpk mata dok liaq ja perati keliling
  • Kelahiran:
  • normal...

3. Harapan korang pada anak ni. Jadi ape besar nanti n KENAPA?

setiap mak bapak mesti la nk anak deorg jadi yang terbaik kan.. so harapan mama dan baba dia nih.. supaya hanin akan jadi orang yang berguna..yang TAAT pada ALLAH dan HORMAT ibubapa or org yang lebih tua daripadanya... apa2 pun yang dibuat (yg baik jer lah ekk), semoga dipermudahkan Allah... besaq nanti impianku ingin nengok anakku itew jadi PENGAJAR.. tak kira la..cikgu kaa... pensyarah kaa.. kaunselor ka.. (mcm dato fadzilah kamsah tue...).. bukan paa.. tok hanin (my MIL) kata suara besaq sok besaq eh jadik cikgu..hehehe.. lagipun kerjaya pendidik nih besaq pahalanya... dah dapat pahala coz ikut sunnah nabi "...sampaikan walaupun satu..."... memang.. nk menyampaikan ilmu, bukannya senang... tapi sekurang2nya dapat ikut jejak baba dia.. tu harapan la.. sok besaq pepandai la pilih sendirik apa yg dia minat.. kalu dia tak minat nk ngajaq takkan nk paksa.. ada masa PAKSAAN memang elok utk anak2, tp adakalanya bertoleransi dgn impian mereka adalah yang terbaik dalam segala keputusan selepas dikira pro & con nya..

herm...bebel panjang sungguh maklong nih... nenaip tak sedaq diri... okey lah.. TAG seterusnya diterbangkan plak kat

*kak CT*

*kak CT Zura*

*MamaAnis*

*Ibu Arifa*

*Syirah*

*Iena*

sila la yea.... kalu dah penah dpt buat la sekali lagi, nih tujuan nak kenai-kenai.. maklumler.. bersembang melalui cyber jer kan...

1 comment:

ibu_arifa said...

dapat homework lagi ni..kena buat cepat2 ni..kalo tak lambat la nak siap..
terima kasih kak zaza

Related Posts with Thumbnails