"Mereka Yang Bersifat Pertengahan Dalam Semua Hal Tidak Akan Menjadi Miskin" - Saidina Ali

Friday, January 8, 2010

Hanin is growing up...

alhamdulillah... tak terkira banyaknya syukurku padaMu Allah.. cahayamata yang Kau kurniakan pada kami sememangnya penyeri hidup kami suami istri.. namun kepada sesiapa yang Allah belum kurniakan cahaya mata.. sabarrrr... kerana ANAK @ CAHAYAMATA adalah REZEKI dari Allah.. sekiranya Dia belum memberi.. maknanya bukan lagi rezeki kita.. Redho dan yakinlah bahawa Rezeki Allah taala nih tersangatlah murah kepada hamba-hambanya cuma belum sampai waktu kita..

Ummu Hanin..

sekarang dan mcm2 pandai sebut... kak chik.. adik.. kakak.. baby.. baba.. gigi.. kaki.. nana (anak jiran,budak tu namanya amna, tapi si hanin sedap pulak memanggilnya Nana) dan banyak lagii... asal nmpak gambar baby jer, mula lahh.. sampai gambar baby kat plastik pampers pun dia nk sayang..

tak kurang jugak bab 'mereka'..bukan refer to 'orang ' yer.. tapi 'kerenah'.. yer la.. panjat memanjat mmg tak letih la.. time mama dia duk sibuk memasak, dia pun mula lah kalut nk memanjat kat dapur tu.. apa yang dia buat, dia susun segala besen dari kecik sampai beso, dia panjat atas tu.. punya lah nk tgk amender la ada dlm sinki tu..

selain itu.. la nih tiap2 hari before p school, hanin akan mandi dulu.. nk gosok gigi.. (wpun pada peringkat awal kena air tu dia akan menjerit dan menjengketkan kakinya.. hehehe...)


haa...yang nih paling zaza berhati2.. pernah satu hari duk kalut bersiap nk pi kerja.. ada satu dua barang dalam handbang zaza hilang.. pandai dia nk nyorok barang mama dia.. kalu jumpa lipgloss zaza, dia dah pandai action nak sapu kat bibir dia, nampak compact powder, dia pun nk sapu kat muka.. nampak roll-on.. nk bubuh kat ketiakkk.. hahahah.. mmg parktis make perfect la hanin oiiii... gerammmm betull.. sebab tu hari2 kena gigit ngan mama dia... hehehe

4 comments:

ibu_arifa said...

wah..banyaknyer yg hanin boleh sebut.. tak lama lg lah tu dah pandai bercakap pulak..

bila lah dapat jumpa dgn Hanin ni?

my little family said...

dah besar hanin nih.. geram tang pp tuh..
anyway..budu2..sapa yg nak budu aritu ekk? hihi...

zaza@mamaHanin said...

ibu_arifa:
alhamdulillah min.. dia mmg ringan mulut.. apa yg kita sebut (yg mudah la)dia akan ikut ckp.. bebaru nih dah buleh sebut pipi dan dahi.. hehe.. nk tergelak pun ada..

pss: tu la kan.. masa tu min.. kekadang selalu clash.. aritu dah cantik2 dah awk mai bertam, tutp2 saya lak p uamh sedara.. adei la.. tak pa.. set semulaa nanti.. btw, dalila pn dah semakin tggi la.. rambut dia pun lebat bukan main.. jeles tul! ahaks!

zaza@mamaHanin said...

my little family:
pipi.. tang tu je yg menonjol kak.. hahahah...
upsss... sempat eh beli aritu.. laa.. ingatkan tak beli.. yer la.. akak kan tak sehat aritu.. takper.. tgk ujung mggu ni zaza balik astaq, kalu dan zaza sggh. or kak ayu balik alorstaq x? nnt jumper kat umah mak sedaraku itew...

Related Posts with Thumbnails