"Mereka Yang Bersifat Pertengahan Dalam Semua Hal Tidak Akan Menjadi Miskin" - Saidina Ali

Monday, October 5, 2009

I'M BACK!



..salam semua..
..salam aidilfitri..
rasa kekok pulak jari nih nk mencoret rasa di hujung papan kekunci nih.. dah lama sesangat sebenarnya.. hampir sebulan menyepi diri..
Dalam sebulan nih, macam2 cerita, sedih dan gembira bersilih ganti.. menginsafi hakikat diri yang lemah melalui ujian dariNYA.. belajar erti REDHO dan SABAR.. belajar erti CINTA dan SAYANG.. dan yang paling penting zaza belajar erti SYUKUR pada ALLAH atas nikmat dariNYA.. walaupun ia pahit untuk ditelan, tapi ada jugak rasa manisnya bila kita ingat pada yang ESA.. Allahuakbar!!.. besarnya kuasaMu tak terjangkau dek akalku sebagai hamba yang lemah.. segala percaturanMu PASTInya adalah yang terbaik bagi hamba2 Mu di dunia yang sementara ini.. Moga aku menjadi tetamuMu yang sempurna dengan bekalan di'sana' kelak.. Peliharalah diriku dan seluruh ahli keluargaku dari api neraka.. ameen.. ya rabbal 'alamin..
ps: to ibu_arifa (min)... thanks so much!.. moga Allah rahmatimu dengan kebahagiaan berpanjangan.. love u!

5 comments:

ibu_arifa said...

syukur alhamdulillah...zaza dah makin sihat skrg.. dah dtg kerja kan.. jg mkn, jg kesihatan jgk yer.

ZATIL AZYYATI MUSTAPHA said...

kak zaza tak sihat ke?

blog dah berwajah baru :)

ummi said...

salam rindu Zaza..eh ada citer di sebalik citer sedih ni ke? Akak x tau la pulak...Moga tabah dan dapat mengharungi ujian dariNya..Itu tanda kasihNya buat hamba2Nya agar sentiasa mengingati dan dikuatkan iman selalu...Maaflah, akak betul2 x tau hujung pangkal pun ni Zaza..boleh email akak ke? :D

ibu_umairah said...

selamat beblogger yaaa.....

zaza@mamaHanin said...

to ibuarifa:
alhamdulillah.. dah semakin sehat min.. kerja pun dah 2 minggu masuk nih.. thanx for ur advise yer.. hope can see u n dalila soon.. :)

to zatil:
salam zatil..lama tak dengar kaba ek.. akak tak brapa sehat.. dulu laa.. skrg alhamdulillah.. dah ok.. thank you so much dear.. kim salam pada kak ani yer..

to kak ummi:
salam kembali..
yer kak.. tak brapa sehat dulunyer.. skrg alhamdulillah.. nnt zaza emel kat akak k.. muahh.. thanx 4 ur cares..

to ibu_umairah:
thanx ibu.. doakan zaza yer.. :)

Related Posts with Thumbnails