"Mereka Yang Bersifat Pertengahan Dalam Semua Hal Tidak Akan Menjadi Miskin" - Saidina Ali

Tuesday, December 30, 2008

Anugerah Buat yang Telah Pergi...

salam...

arini mH sampai opis jam 7.45pagi. since dah sampai awal, sempat la mH selak2 apa yang termuat dalam newspaper hari ni. memandangkan semalam adalah sambutan maal hijrah 1430, so, banyak la crita2 dan muka2 baru yang dinobatkan sebagai tokoh maal hijrah dan tokoh2 lain yang cemerlang dalam jabatan.

tengah syok2 baca, mH tergamam apabila terbaca 1 nama yang mH kenal sangat2. namun beliau baru saja pergi bertemu Ilahi pada 11/12/2008 yang lalu... sesiapa yang membaca salah satu entry mH yang bertajuk "Al-Fatihah buat kak Sal" tentu tahu cerita tentang individu yang mH maksudkan. Arwah dianugerahkan tokoh Individu Berjasa peringkat jabatan mewakili Pejabat MARA negeri Kedah.

sayu betul hati mH bila terkenangkan arwah... tetapi itulah janji Allah.. yang hidup PASTI akan mati.. yang belum PASTI cuma masa dan cara kita mati.. wallahu'alam..

p/s: Hidup seseorang itu terbahagi kepada 3 bahagian: 1/3 daripadanya adalah untuk Allah iaitu rohnya, 1/3 bahagian lagi untuk dirinya iaitu amalannya di dunia dan 1/3 lagi untuk ulat-ulat iaitu sewaktu tubuhnya di dalam kubur kelak.

No comments:

Related Posts with Thumbnails